چند سالی است که تب کسب و کارهای استارت آپی فضای خدمات کشور را فرا گرفته و شاهد ظهور تیم هایی از جوانان مستعد و پرانگیزه هستیم که برای نیازهای زندگی مدرن تر، راهکارهای جدید و عمدتاً بر پایه اپلیکیشن های موبایل ارائه می کنند. مدیران کشور هم تحت تاثیر شرایط به این سمت سوق پیدا کرده اند که از ظرفیت این استارت آپ ها استفاده کنند تا کیفیت خدمات بهبود پیدا کند اما این جهت گیری همیشه مفید نیست و مشکلاتی نیز به دنبال دارد. در ادامه به تحلیل این موضوع در حوزه مدیریت پسماند پرداخته شده است.

نگاهی به گذشته مدیریت پسماند

شهرداری به عنوان متولی خدمات شهری، انجام خدمات پسماند را برون سپاری می کند، تا با حداقل هزینه بتواند از ظرفیت پیمانکار بخش خصوصی بهره مند شود. پیمانکار وارد عرصه اجرایی می شود و بر اساس تجربه تلاش می کند تا با مدیریت زمان و افزایش بهره وری، هزینه های خود را کاهش داده و ضمن انجام تعهدات به درآمد بالاتری برسد. فرآیندها و روابط به صورت سنتی، حاوی مقادیر زیادی از کاغذبازی و البته کند است اما با سرعت توسعه شهری و سطح توقعات عمومی فاصله چندانی ندارد.

 

مدیریت پسماند استارت آپی یا سنتی

برای خواندن ادامه مطلب

اینجا کلیک کنید


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها